Index članka
Sve stranice

Planinarenje

Samobor-Otruševec-Slani Dol    3h

Ovaj izlet započinje u Samoboru, na Trgu kralja Tomislava. Od kavane Livadić uskim prolazom i dalje Stražničkom ulicom.Dalje uzbrdo na hrbat i preko ceste uz zadnje kuće Samobora , zatim uz vinograde pušine i dalje preko visoravni šumom po livadama pa uz rubni dio sela Mala Jazbina. Zadnjih 5´ staza silazi do Grgosove špilje u Otruševcu. Grgosova špilja je jedna od atrakcija samoborske okolice i turistički je uređena za razgledavanje.Ako ste zainteresirani za razgledanje morate se javiti u gostionicu Špilja. Ovdje može biti i vaša polazna točka izleta, u slučaju da Vam je opcija od Trga kralja Tomislava predugačka.Od Otruševca do Slanog Dola ostaje Vam 2 h. Dalje od Špiljskog ulaza treba poći nasuprotnim asf.kolnikom 15´ u zaselak Lešće, pa l. kroz vinograde na brijeg i uskoro u šumu. Nakon 20 s d. prilazi markacija iz Grdanjaca preko  Sokolović-brega (prilaz 30´ Iz Grdanjca cestom prema Noršić Selu desetak minuta do mjesta gdje markacija skreće l. uzbrdo livadom.Put se uspinje do kuća Sokolović Brega.Iza kuća d. u šumu do spoja s markacijom iz Otruševca) a put se nastavlja u Selo Vratnik(Grdanjci-Vratnik 45´). Odatle dalje putem do oštrog zavoja na cesti prije Slanog Dola i dalje cestom po hrptu.

Samobor-Hamor-Slani Dol 1:45h

Od samoborskog muzeja pođimo šetalištem uz rijeku Gradnu 15´ do raskrižja cesta za Rude i Smerovišće.Odatle dalje d. krakom ceste prema Smerovišću 15´ do ulice Hamor. Kod a.st. u Hamoru, gdje može biti i polazna točka izleta (Hamor-Slani Dol 1:15h)skreće se d. uzbrdo sa ceste i prati se markacija po kolnom putu. Nakon 10´ l. između kuća stiže hrbat( ako želite posjetiti Gradišće, cesta d. vodi do naselja sa vinogradima i kapelicom sv. Filipa i Jakoba). Dalje uskom cestom kroz dva zaselka Draganja Sela, Brdariće i Križetiće i dalje grebenom do kapelice Sv. Florijan u Slanom Dolu.

Smerovišće-Slani Dol     0:45h

01. Od Smerovišća uz l. stranu škole vodi šumski put uzbrdo do Slanog Dola. Po izlasku iz šume na sjenokošu 100 m. uzbrdo, zatim l. 100 m. dalje d. asfaltiranom cestom uz igralište do kapelice Sv. Florijan u Slanom Dolu.

02. Od gostione Dumiću pođimo u smjeru Samobora 500 m., zatim l. uzbrdo šumskim putom do kapelice Sv. Florijana u Slanom Dolu

Preporučamo kružnu šetnju Slani Dol-Smerovišće-Slani Dol    1:30h

Smerovišće-Cerinski Vir-gostinjac Sv.Bernard-Slani Dol    3:15h

Iz Smerovišća pođimo d. uzbrdo asf.cestom za Šipački Breg.Nakon 10´ na zavoju iza zadnjih kuća ostavljamo cestu i skrećemo l. za markaciju uz vikendice Donje Cerine i livadom nizbrdo do potoka i stazicom do podnožja slapa. Cerinski Vir je najveći i najslikovitiji slap u samoborskom gorju. Nalazi se u uskoj dolini strmih strana kojom teče javorački potok. Od Slapa treba dalje uz potok 30´ do spoja sa stazom od šoićeve kuće, njime još 10´ uzbrdo do mak.ceste. Njome 10´ uzbrdo do mjesta gdje d. skreće markacija prema gostinjcu Sv. Bernarda. Od gostinjca Sv.Bernarda dalje šumom 10´ zatim nizbrdo jarugom 5´ do livade i dalje po hrptu gdje se pružaju prekrasni vidici. Na ulazu u selo l. asf.cestom uz igralište 500 m. do kapelice Sv. Florijan.

Slani Dol-Vilinske Jame     1h                               * Trenutno teško prohodna radi odrona

Od kapelice Sv. Florijana uz buffet Gogo 500 m. do igrališta dalje d. stazicom se spustiti na šumski put zatim l. nizbrdo 400 m. do prve markacije i dalje 20´ oštro nizbrdo u dno doline Breganice do ceste i njome l. uz dolinu. Za 30´ put se blago diže iz dna doline i stiže do zaselka Tušini. Prije Tušina, kod prijelaza uskog potočića je odvojak nizbrdo po livadi 60 m. do ulaza u špilju Vilinske jame. Vilinske jame su sustav malih špilja smješten iznad potoka Breganice kod Tušina.Središnja špilja dovoljno je velika de u njumože ući čovjek.Ulaz u nju je ispod stijene obrasle u bujnu vegetaciju. Iz nje vodi kratakšpiljski hodnik u malo manju šupljinu, a iz nje u najmanju. Špilje nisu turistički uređene.

Slani Dol-gostinjac Sv.Bernard        1:15h

vikend kuća na putu do Sv. Bernarda

Od autobusne stanice dalje kroz selo 300 m cestom iznad      igrališta do raskrižja. Ondje desno krakom makadamske ceste kroz šumu po samom hrptu na livade. Hrbat je poznat  po prekrasnim vidicima. Iza zadnje livade put ulazi u jarugu i njome se penje 5´, azatim još 10´ šumom do gostinjca  Sv.Bernard.

Za zahtjevnije preporučamo produžiti do Dragonoža i Japetića.

planinarsko izletnički vodič SAMOBORSKO I ŽUMBERAČKO GORJE  Alan Čaplar   (dostupan u našem lokalu)